• nl
  • en

Roadbook navigatie

• Roadbook navigatie
• De beste rallyschool die er bestaat
• tegenwoordig Eenvoudige en draadloze montage mogelijk
• In de digitale klasse mag je met track rijden, daardoor verdwalen uitgesloten.

Bij ons kun je heerlijk je eigen tempo rijden en als je voor de digitale klasse kiest is verdwalen uitgesloten. Navigeren is in de digitale klasse supereenvoudig, niet de gids maar jij bepaalt de rijstijl. Heerlijk staand op de stepjes je motor aanvoelen terwijl je volop geniet van het motorrijden door een prachtomgeving. Heerlijk motorrijden over uitdagende tracks zonder je druk te maken over het navigeren is ook waar Leppink Adventure voor staat.

Kies je echter voor het papieren roadbook zonder track dan zijn wij weer een echt moeilijke navigatierally en de beste rallyschool die er bestaat. Aan jou de keus!
Ons advies is om voor het papieren roadbook navigeren te kiezen, oké, in aanschaf duurder maar je kan dan wel in welke rally ter wereld dan ook deelnemen. De techniek staat niet stil en de grote Dakar-motoren verdwijnen als sneeuw voor de zon, gewoon een eenvoudige roadbooksteun op een standaardmotor heeft de toekomst. Als je een roadbook steun kiest vergeet dan ook niet dat deze bij een valpartij snel te vervangen moet zijn en bijkomend voordeel is dan ook dat je zo weer gereed bent voor een enduro of offroadrit.


Inmiddels is ook wel bewezen dat wij de beste rallyschool zijn die er bestaat. Ervaren rallyrijders vinden de Oost Europa Rally prachtig, moeilijker te navigeren dan in de Dakar en veel mooier om te rijden. Kijk eens onder Recensies je zal je verbazen. Ga je als beginner mee met de pracht Oost Europa Rally dan kom je als een ervaren rallyrijder terug en daar wij als enige over de digitale klasse beschikken kun je gewoon een track voor je GPS krijgen zodat je niet bang hoeft te zijn om te verdwalen.
Roadbook navigatie
Om prettig met een roadbook te gaan rijden in de rallyklasse, moet je een paar dingen in de gaten houden. Bij een roadbook horen ook een GPS en een tripmaster, deze 3 zijn onafscheidelijk van elkaar en dienen behoorlijk op je motor gemonteerd te zijn. De positie moet zo zijn ingesteld dat je zowel zittend als staand naar het geheel kan kijken. Bij een lange afstandrally zoals bijvoorbeeld de Dakar, staat de cockpit ver naar voren. Hierdoor is het roadbook staand op de stepjes te lezen, terwijl je ook naar de weg kijkt. Het nadeel hiervan is weer dat de constructie veel zwaarder is en dat je bij een valpartij serieuze schade aan de cockpit op kan lopen.
Wij raden meer simpele systemen aan, welke rechtstreeks op het stuur gemonteerd worden. Zorg daarbij dat de kabels van jouw motor blijven gewoon vrij lopen.
Rally-dash.com heeft een juweel van een tripmaster ontwikkeld. De Rally Dash 4 gps kit is gewoon satelliet gestuurd, dus geen geklooi met kabels en je hebt gelijk een (cap) graden aflezing. De MD roadbookhouder werkt altijd en omdat je bij ons in de digitale klasse kunt starten, kun je zelf de track van het GPS volgen zodat je heerlijk ontspannen kunt leren navigeren. Let op! Zonder de track zijn wij een echte navigatierally, sterker nog, ik ken geen moeilijkere navigatie dan de Alentejo Rally Portugal. De Breslau rally is hierbij vergeleken makkelijk navigeren te noemen.

De navigatiecockpit lijkt een heel verhaal, maar het is niet meer dan vermeld op deze foto en aangezien wij in de digitale klasse de track verstrekken, is verdwalen uitgesloten. Maar geloof me, het snelste ben je door op de bol-pijl te navigeren.

Nogmaals alle onderdelen die noodzakelijk zijn voor de roadbook navigatie:

De eenvoudige roadbooksteunen zijn oa: te koop bij. Bart v.d. Velden, Rally XL, Behego ,RBC gewoon even google gebruiken.
Zorg dat de cockpit snel af en opgebouwd kan worden en maak eerst een prijs afspraak.

De menugestuurde RD-tripmaster van rally-dash.com is een juweel en satellietgestuurd waardoor je geen geklooi met kabels meer hebt.

Onze roadbooks bestaan zomaar uit 250 situaties, de roadbookhouder van MD is een heel goede en de riemaandrijving is ook gewoon met de hand te draaien bij een storing.

Garmin levert goede GPS’en, Persoonlijk zal ik de meest eenvoudige GPS 64 kiezen .zorg dat je onze Tips&Tricks goed snapt voordat je een rally in gaat. Zet het GPS altijd vast met een touwtje aan de houder. Geloof me, ze vliegen er zomaar uit.

Meer weten over onze evenementen?

Neem dan contact op met Gerjan.

Stuur Gerjan een bericht

Of bel voor meer informatie
+31 (0)6 51 31 01 38