• nl
  • en

Bagage + transport

• Transport voertuig
• Transport bagage
• Bezemwagen
• Repatriëring verzekering/Reisverzekering
• Kleding
• Reserve onderdelen

Rallysport is net een luxe vakantie, wij verzorgen alles. Bij ons overnacht je in goede hotels en als je pech krijgt brengen wij jou en je voertuig naar het hotel.
Leppink Adventure onderscheidt zich sterk van de rest, wij hebben geen ander doel dan jou een topweek te bezorgen en buiten de prachtroutes om komt daar ook een geoliede organisatie bij kijken. Zo hebben wij maar liefst 3 trailers voorzien van huif en de motoren vervoeren we in klemmen op 50cm van elkaar zodat de kans op beschadiging minimaal is.

Transport bagage
Onze Iveco’s zijn bewezen op hun taak berekend, de motoren gaan op de trailer en jouw persoonlijke spullen vervoeren wij in onze Iveco’s.
Tijdens de rally zelf vervoeren wij jouw persoonlijke spullen op de trailers, zodat je spullen altijd gemakkelijk bereikbaar zijn. Wij doen niet echt moeilijk over de afmetingen van de bagage, maar wij raden wel sterk een rallykist aan die bij Hornbach te koop is. Hornbach verkoopt de Stahlkiste 80x45x35 cm voor ongeveer € 50,-. Deze kisten worden ook in de Dakar gebruikt en ze zijn verplicht bij de meeste serviceteams omdat zij hun voertuigen ingericht hebben voor deze kisten.

Afwijkende kisten worden toegestaan,
maar ze mogen beslist niet groter
zijn dan 90x50x40cm.
Gewicht echt maximaal 22KG.
Wij worden gek van zware kisten!

In de zogenaamde rallykist kun je prima je helm en je laarzen kwijt. Op de bodem plaats jij de ketting en tandwielen, remblokken, hendels en wat gereedschap voor het eerste onderhoud. Wij hebben meer gereedschap bij ons, waaronder een bandenbok e.d. De luchtfilters passen mooi in je laarzen en helm en dan is er nog meer dan genoeg ruimte voor wat olie e.d.

no images were found


Naast de rallykist vervoeren wij ook nog je tas met motor en andere kleding zodat je heerlijk zonder bagage kan vliegen. Tip: doe een klein tasje in de bagage met je persoonlijke spullen voor het hotel. Bij binnenkomst eerst even je ketting smeren en dit kleine tasje meenemen naar je hotelkamer. Op de kamer trek jij je motorkleding uit, eerst even lekker douchen en andere kleding aan en je bent klaar voor de altijd gezellige avonden.
Bezemwagen
Bij onze rally’s hebben wij altijd een voorrijder en een sluitrijder op de motor, tevens is een van de twee rijders vaak ook nog monteur van beroep. Banden plakken doen we gewoon niet, de Michelin bib-mouse binnenbanden hebben zich meer dan bewezen en dragen bij aan de perfecte motorweek. Kleine storingen lossen zich meestal zelf op maar mocht je uitvallen dan is onze bezemwagen in de buurt om jou en je voertuig naar het hotel te brengen.
Repatriëring verzekering/Reisverzekering
Over je voertuig hoef jij je geen zorgen te maken, die brengen wij wel naar huis. Ziektekosten in Europa behoren gewoon in je standaardpakket te zitten. Wij hebben gelukkig nog nooit met ernstig letsel te maken gehad, maar Leppink Adventure denkt er natuurlijk wel over na! Ik ga hier niet mijn voorkeur uitspreken voor welke verzekering dan ook, maar een goede reisverzekering moet je gewoon hebben afgesloten. Stel je komt in het ziekenhuis terecht dan wil jij zo snel mogelijk naar huis, hiervoor heb je dus jouw repatriëringverzekering nodig.
Bij onze keuring is dit het meest belangrijke onderdeel voor ons. Wij willen het alarmnummer en polisnummer van jouw verzekering hebben. Als je polisnummer klopt komt bijvoorbeeld Eurocross in actie, zij laten een Nederlandse arts contact opnemen met het ziekenhuis waar jij verblijft en de arts bepaalt dan op wat voor manier je zo snel mogelijk naar Nederland wordt vervoerd.
Lees ook goed ons reglement, je voertuig moet gewoon aan de wegenverkeerswet voldoen, vandaar ons artikel over de bandenkeus onder Voertuig en als jij je aan ons Reglement houdt gelden jouw persoonlijke verzekeringen gewoon. Bij twijfel kun je gewoon bij jouw verzekering met ons reglement navraag doen. Wij zijn niet anders dan:
De Oost Europa Rally, Alentejo Rally, Funduro Raid en het Rally weekend (hierna te noemen ritten) zijn uitdrukkelijk geen race- of behendigheid- dan wel enig andere wedstrijd.
De ritten zijn een gezamenlijke motortocht waar de deelnemers maximaal kennis van de omgeving kunnen opdoen als ze zich aan de verschillende waypoints houden. Elk ritdeel bestaat uit een aantal waypoints. Diegene die de waypoints het meest economisch benadert, krijgt de meeste punten van de jury. Degene die de meeste waypoints heeft genomen, heeft het meest gezien van de omgeving en derhalve het meest geprofiteerd van de uitgezette route.

no images were found

Kleding
Naast de standaardspullen een paar tips: motorlaarzen met neopreen binnenschoen zijn voor de rallysport best fijn. Denk aan lopen in het bivak. Maar met natte voeten worden je voeten nooit koud. Fietssport regenkleding is perfect. Een dun regenjasje (kan ook gedragen worden onder je jas ) houdt je warm of droog. Dit geld ook voor de windstopper fietshandschoenen.
Als je dan ook nog een endurojack hebt met een groot rugpand/zak waar je het jasje, de mouwen van het endurojack en de handschoenen tezamen met de reddingdeken en wat krachtrepen in kan doen, ben je rallyklaar. Zelf heb ik altijd een broek over de laarzen, hierdoor krijg je geen troep in je laarzen en als het regent krijg je samen met de neopreen binnenschoen geen natte voeten. Neem een klein waterdicht rugzakje mee, voorzien van een Camelbag van 3 liter. Plastic zipzakjes zijn ideaal voor je portemonnee en telefoon. Een klein handkompas kan er voor zorgdragen dat je geen rondjes loopt bij calamiteiten. En uiteraard een wegenkaart van het gebied waar je door komt. Het beste koop je deze bij een (lokale) benzinepomp.
Tot slot: een potlood schrijft altijd!!

Reserve onderdelen
Hierover kun je wel een boek schrijven, maar de ervaring heeft geleerd dat je altijd teveel bij je hebt. Kleine storingen worden wel verholpen maar als je bijvoorbeeld een lekkende klep of een uitgelopen krukas lager hebt, is het game over, ongeacht jouw onderdelen. De rallykaravaan gaat altijd door, er is dus geen tijd voor grote reparaties en als je vertrokken bent met een motor in goede conditie is er geen reden om aan te nemen dat je motor het begeeft. Nieuwe of gereviseerde motoren welke niet goed getest zijn, (zeg 3 tanken leeggereden) begeven het vaker dan een motor die goed onderhouden is.
Jij kent je motor het beste, je weet dus ook wat er stuk gaat, dit zijn dus de onderdelen die je bij je moet hebben. Zelf snap ik het gesleutel na een dag niet, ik rij gewoon de hele week, ververs 1x de olie en geloof het of niet ik hoef de ketting nog niet te spannen, uiteraard heb ik dan wel de beste kwaliteit ketting en tandwielen gemonteerd. Als je valt is het andere koek, ik heb dan ook altijd hendels, pedalen en een afgeschreven roadbook bij me. Uiteraard wat boutjes, moertjes, Tyraps, tape en niet te vergeten kneedbaar aluminium van Loctite.

Meer weten over onze evenementen?

Neem dan contact op met Gerjan.

Stuur Gerjan een bericht

Of bel voor meer informatie
+31 (0)6 51 31 01 38